flyer.be
Devis
fr
Se connecterMon compte
0
Panier€ 0,00
  • Conception PersonnaliséeConception Personnalisée
  • Impression en 24HImpression en 24H
  • Intégration & APIIntégration & API
  • Diffusion / DistributionDiffusion / Distribution

Nos secteurs

  • HORECA
  • Entreprises & Bureaux
  • Commerce & PLV
  • Événementiel & Marketing
  • Immobilier & BTP
  • Secteurs
Restaurant
Impression Papier
    Papeterie promotionnelles
    Papeterie promotionnelles
    Carterie
    Carterie
    Papeterie commerciale
    Papeterie commerciale
    Fournitures de bureau
    Fournitures de bureau
    Accessoires de papeterie
    Accessoires de papeterie
Grand format
    Affichage extérieur
    Signalétique d’intérieur
    Supports adhésifs
Stands & Exposition
    Structure & Mobilier de stand
    Visibilité & Signalétique événementielle
    Goodies
    Publicité imprimée
    Équipement du personnel
Autocollants & étiquettes
    Autocollants
    Autocollants
    Étiquettes
    Étiquettes
    Films autocollants
    Films autocollants
    Films adhésifs
    Films adhésifs
    Magnets
    Magnets
Objets publicitaires
    Objets de bureau
    Drinkaware
    Technologie
    Textile promotionnel
    Événementiel & Animation
    Cadeaux
Textiles & Vêtements
    T-Shirts & Hauts
    Vêtements professionnels
    Sacs & rangements textile
    Accessoires textile
    Tissu personnalisables
Emballages & Sacs
    Emballages
    Sacs
    Étiquetages
Éco
    Supports de communication imprimés
    Supports autocollants & signalétique
    Papeterie & cartes écoresponsables
    Textile écologique
    Objets & sacs écoresponsables
Noël
flyer.be

Flyer.be Votre imprimerie en ligne d'élite. Qualité inégalée, impact maximal. Faites le choix Flyer.be pour briller.

026 16 57 42

Du Lundi au Vendredi
09h - 17h00

info@batteria.be

Aide

Ma commandeCréer un fichier moi-mêmeContrôle de mon fichierMon compteNous contacterMot de passe oublié

Qui sommes-nous !

Tous les articles
FacebookInstagramLinkedin

Les termes graphiques de A à Z

DPI ou PPPCouleurs : les couleurs CMJN, RVB et Pantone (PMS)Finitions

Conditions Générales de vente

Politique de confidentialitéLivraison et retrait

Sécurité

Sécurité

Paiement sécurisé avec:

Paiement sécurisé avec:

Nos méthodes de livraison

Nos méthodes de livraison
Marc Fauconnier

In naam van de creativiteit: interview met Marc Fauconnier van Famous

Je zou het niet meteen verwachten als je in Groot-Bijgaarden voorbij het Wivinaklooster rijdt, maar achter de kloostermuren dwalen creatieve geesten door de gangen.
Het reclamebureau Famous heeft immers enkele jaren geleden zijn intrek genomen in het voormalige klooster. Aan het hoofd staat Marc Fauconnier, oprichter van Famous dat campagnes zoals het stressmannetje van De Lijn op ons televisiescherm deed verschijnen.

Stond het van jongs af aan in de sterren geschreven dat je in de reclame zou verzeild geraken?

MF: Mijn initiële droom was niet om in de reclamesector terecht te komen, ondanks het feit dat mijn vader als professor in de richting Communicatie-wetenschappen les gaf. Had je me gevraagd op mijn twaalfde wat ik wou worden, dan had ik hoogstwaarschijnlijk journalist geantwoord omdat ik heel graag met taal bezig ben. Uiteindelijk ging ik sociologie studeren.

Hoe werd de socioloog dan uiteindelijk een marketeer?

MF: Ik heb eerst nog een logische tussenstap genomen nadat ik afgestudeerd was als socioloog, namelijk bij een marktonderzoeksbureau. Via marktonderzoek naar het consumentengedrag voor merken en adverteerders ben ik in contact gekomen met de reclamewereld. Na gewerkt te hebben bij verschillende bureaus ben ik Famous gestart.

Famous is doorheen de jaren gegroeid, is de war on talent daarbij een uitdaging?

MF: Het antwoord is zonder meer ja. Er zijn in vergelijking met vroeger in toenemende mate uiteenlopende expertises nodig: pr-mensen, user experience-designers, social mediastrategieën, creatieven en ga zo maar verder. De laatste jaren is het jobhoppen in de reclame-industrie gelukkig wel verminderd.

Over welke campagne van vorig jaar ben
je trots?

MF: Voor het WWF hebben we een campagne gemaakt rond de uitstervende tijgers. We zijn met het concept gekomen van uitstervende familienamen. Op een website konden mensen nagaan hoeveel mensen met dezelfde familienaam in België wonen en zien of hun familienaam met uitsterven is bedreigd of niet. Bezoekers van de website kregen vervolgens de boodschap om een familie die met uitsterven is bedreigd, namelijk de tijgers, uit de nood te helpen via een financiële dotatie.
Op twee weken tijd hadden we meer bereikt dan dat het WWF normaal gezien op jaarbasis had bereikt zonder een dergelijke campagne.

campaign survey

Reclamemakers krijgen vaak het verwijt warme lucht te verkopen. Vind je dat terecht?

MF: Reclamebureaus worden jammer genoeg nog vaak geassocieerd met: hoe kunnen we consumenten in een val doen trappen en dingen doen kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben. Het is dan ook belangrijk dat we nagaan hoe we de klanten van onze klanten zaken als meerwaarde, beleving en relevantie kunnen bieden. Een merk moet nadenken voorbij zijn commerciële doelstellingen.
Hoe kan je als biermerk bijvoorbeeld jongeren sensibiliseren om drankmisbruik tegen te gaan?

Stoomt het onderwijs mensen voldoende klaar voor een carrière binnen de reclame-industrie?

MF: Naast langere stages zijn er nu ook initiatieven als BAS (Belgian Advertising School) waarbij studenten tijdens een postgraduaatsopleiding eerst een paar maanden les krijgen van professionals uit de reclame-industrie en vervolgens meer dan vijf maanden onbezoldigd stage doen bij een reclamebureau.
Een win-win situatie voor beide partijen.

Interessante artikels

  • Virtual reality, de toekomst voor je neus
  • Het succesverhaal van chef Willem Hiele
  • De designtrends van 2017
  • Een gezonde levensstijl tegen borstkanker
  • De kracht van netwerken volgens Jan Vermeiren