flyer.be
Devis
nl
InloggenMijn account
0
Winkelwagen€ 0,00
  • Grafisch Ontwerp op MaatGrafisch Ontwerp op Maat
  • Express Drukwerk 24uExpress Drukwerk 24u
  • Intégration & APIIntégration & API
  • Diffusie / verdelingDiffusie / verdeling

Onze sectoren

  • HORECA
  • Bedrijven & kantoren
  • Detailhandel & POS
  • Evenementen & Marketing
  • Onroerend goed & bouw
  • Sectoren
Restaurant
Afdrukken op papier
    Promotioneel briefpapier
    Promotioneel briefpapier
    Kaartwinkel
    Kaartwinkel
    Commerciële kantoorartikelen
    Commerciële kantoorartikelen
    Kantoorbenodigdheden
    Kantoorbenodigdheden
    Papeterieaccessoires
    Papeterieaccessoires
Grootformaat
    Buitenreclame
    Interieur bewegwijzering
    Zelfklevende achterkant
Stands & Tentoonstelling
    Standopbouw & meubilair
    Zichtbaarheid & bewegwijzering
    Goodies
    Reclame afdrukken
    Personeelsuitrusting
Stickers & labels
    Stickers
    Stickers
    Labels
    Labels
    Zelfklevende folie
    Zelfklevende folie
    Folie
    Folie
    Magnets
    Magnets
Promotieartikelen
    Kantoorartikelen
    Drinkaware
    Technologie
    Promotioneel textiel
    Evenementen en entertainment
    Geschenken
Textiel & Kleding
    T-shirts & tops
    Professionele kleding
    Textieltassen & opslag
    Accessoires voor textiel
    Aanpasbare stoffen
Verpakking & Tassen
    Verpakking
    Tassen
    Etiketten
Eco
    Gedrukte communicatiemedia
    Zelfklevende materialen & bewegwijzering
    Eco-verantwoord briefpapier & kaarten
    Milieuvriendelijk textiel
    Eco-verantwoorde voorwerpen en tassen
Kerst
flyer.be

Flyer.be Jouw online drukkerij van topniveau. Onovertroffen kwaliteit, maximale impact. Kies voor Flyer.be en laat je boodschap schitteren.

050 15 30 06

Van maandag tot vrijdag
9:00 - 17h00

info@batteria.be

Help

Mijn bestellingZelf ontwerpenControle van mijn bestandMijn accountNeem contact met ons opWachtwoord vergeten

Over Flyer.be

Alle artikelen
FacebookInstagramLinkedin

Grafische termen A-Z

Afwerkingen

algemene verkoopsvoorwaarden

PrivacybeleidLevering en afhaling

Veiligheid

Veiligheid

Beveiligde betaling met:

Beveiligde betaling met:

Onze leveringsmethoden

Onze leveringsmethoden
livraison livraison

VERZEKERD VAN EEN POSITIEF BEDRIJFSIMAGO

met behulp van deze 10 tips

10 tips om je bedrijfsimago te verbeteren

Waarom denken we dat Volvo veilige wagens bouwt, en stellen we ons vragen bij een Lada? Waarom kopen we een iPhone zonder de technische specificaties te vergelijken, maar zijn we wantrouwig tegenover een Chinees merk als Xiaomi? Waarom betalen we twee keer zoveel voor een Leo, terwijl Olé hetzelfde product is?

Het geheim zit hem in het imago. Merken met een sterk imago werken jaren aan het opbouwen, behouden en verbeteren van hun bedrijfsimago. Vaak gaat dit gepaard met dure TV-campagnes en zogezegde 'branding spots'. Maar het kan ook met minder budget.

Wij geven je 10 tips om een positief bedrijfsimago op te bouwen, te behouden of te verbeteren.

kwalitatief drukwerk

1. Verzorg je product of dienst tot in de kleinste details

Uiteraard begint een positief imago bij een goed product of goede dienstverlening. Volvo kan niet het imago van veilige wagen krijgen als ze niet écht veilig zijn.

Dat wil niet zeggen dat je daarom enkel in de hoogste prijsklasse actief kan zijn. Maar wel dat je binnen de prijsklasse waarin jij je bevindt aan de top moet staan. Net wat beter dan de concurrentie dus.

bimtap bimtap
coffee bimtap

2. Zorg voor een geweldige klantbeleving

Je product of dienst mag dan nog van de beste kwaliteit zijn, als de beleving er rond niet in orde is, dan zal die kwaliteit niet doorschijnen.

Een geweldige klantbeleving hoeft niet duur te zijn. Een wagen kan je met een fles champagne en een strik errond aan huis afleveren. Bij de kapper staat aangename muziek, hangt een lekker geurtje en krijg je een tasje koffie aangeboden. Een geweldige klantervaring zit hem vaak in de kleine dingen waar goed over nagedacht is.

3. Geef aandacht aan je klantendienst

Na de verkoop is het contact met je klant niet voorbij. Integendeel: als het laatste contact tussen jou en je klant niet positief is, zal de hele ervaring een slechte nasmaak achterlaten, hoe positief die voordien ook was. Hoe voel jij je als je bij de klantendienst van een groot bedrijf slecht behandeld wordt?

Zie je klantendienst dus niet als een extra kost, maar net als een opportuniteit om je klant net dat tikkeltje extra van dienst te zijn en de beleving nog te verbeteren.

4. Communiceer open, eerlijk, persoonlijk en voldoende

Heb je ooit al een probleem gehad met een product of dienst dat je gekocht had? Misschien werd de levertijd onverwachts langer of ontstonden er praktische problemen? En werd die frustratie enkel nog vergroot door het gebrek aan communicatie van het bedrijf?

Een bedrijf dat open, eerlijk, persoonlijk en voldoende communiceert heeft meer tevreden klanten. Beter te veel communicatie dan te weinig. Ook bij minder goed nieuws.

5. Wees consistent in je visuele identiteit

Een goede en consistente visuele identiteit helpt je om die herkenbaarheid te verhogen. Uiteindelijk wil je dat mensen je communicatie herkennen nog voor ze je naam of logo gezien hebben, in één oogopslag.

Trek je visuele branding door in je website, visitekaartjes, wagens, vitrine, kantoorruimte, affiches, sociale media profielen, en alle andere vormen van communicatie die je uitstuurt.

bimtap bimtap

6. Wees consistent in je taalgebruik

Ook met woorden kan je consistent zijn. Gebruik je 'jij' of 'u'? Spreek je mensen aan met hun voornaam of hun achternaam?

Door een vaste tone-of-voice te hanteren kunnen mensen zelfs aan de woorden die je gebruikt herkennen van wie de boodschap komt. Het streefdoel? Dat mensen je teksten lezen met jouw stem in hun hoofd.

7. Gebruik humor, neem jezelf niet te serieus

En nu we het toch over woorden hebben: gebruik humor. Bedrijven als Coolblue maken humor deel van hun alledaagse communicatie en dat draagt bij aan hun positieve imago.

Een bedrijf dat (wanneer gepast) de nodige portie humor kan hanteren kan altijd op sympathie rekenen. Het toont ook dat je jezelf niet té serieus neemt.

8. Underpromise, overdeliver

Wie vindt het nu niet leuk om een cadeautje te krijgen? Doe eens iets extra. Gewoon zomaar.

Verwen je klant met een cadeautje, een kleine attentie of een leuk kaartje.
Veel webshops sturen een handgeschreven bedankingskaartje, leuke stickers, een pin of andere kleine goodies mee. Iets met een hele lage kostprijs, maar wel leuk om erbij te krijgen.

bimtap bimtap
coffee bimtap

9. Luister naar je klanten

De meest succesvolle bedrijven hebben dit begrepen: je klanten zijn de reden waarom jij als bedrijf bestaat. Praat met hen en luister naar wat ze te vertellen hebben.

Dat kan in de vorm van vragenlijsten of tevredenheidsonderzoeken, maar evengoed gewoon door eens willekeurig wat klanten op te bellen om te vragen hoe het met hen gaat en wat zij vinden dat er beter kan binnen jouw bedrijf.

10. Focus niet op 'wat je doet' of 'hoe je het doet', maar op 'waarom je het doet'

Elk bedrijf weet maar al te goed wat het doet en hoe het dat doet. Maar achter die 'Wat' en 'Hoe' schuilt ook een 'Waarom'.

Die "Waarom" is meestal een veel waardevollere manier om te communiceren. "Wij helpen iedereen hun uniek verhaal te vertellen" klinkt toch een pak beter dan "Wij verzorgen jouw drukwerk", niet?


Met tips alleen komt u er echter niet. Het is ook van belang dat u de juiste communicatiemiddelen hanteert om uw bedrijfsimago sterk te houden. Hieronder vindt enkele voorbeelden terug van onze topproducten:

Flyers
Flyers 2500 ex. aan
€19,21 Bestel nu
Folders
Folders 2500 ex. aan
€50,47 Bestel nu
Affiches
Affiches 25 A1 ex. aan
€61,55 Bestel nu
Magazines
Magazines 500 ex. aan
€82,88 Bestel nu
Briefpapier
Briefpapier 2000 ex. aan
€37,99 Bestel nu